lördag 3 december 2022

Blogg 3/12 2022.

 Upplägget inom vården där man får lämna sitt nummer till en telefonsvarare och blir uppringd senare, är bland dom sämsta uppfinningarna i världen enligt mig. Jag avskyr verkligen att vänta i flera timmar på att telefonen ska ringa. Lite bortskämd blev jag ändå så länge jag hade tät kontakt med onkologen. Där sitter två av sjuksköterskorna och ringer hela tiden, vilket innebär att man sällan behöver vänta mer än fem minuter. På min vårdcentral är inte servicen lika god. Sist jag ringde skulle dom ringa tillbaka efter trekvart och när det kom till kritan dröjde det ytterligare en halvtimme. När sköterskan erbjöd sig att ringa en gång till för att lämna ett besked, bad jag henne att skicka ett sms istället. Sedan hörde jag inget mer. Antingen gick hon på helg och glömde mig eller också kommer inte beskedet förrän nästa vecka. Hur som helst verkar det här upplägget med svararen vara ett fall åt rätt håll. I ett gammalt blogginlägg läser jag att för tolv år sedan kunde man inte lämna något nummer över huvud taget hos dom. Då sa bara telefonsvararen att dom inte hade tid att svara för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar