fredag 10 mars 2023

Blogg 10/3 2023.

 Igår fyllde jag 62, en siffra som jag inte alla kan relatera till. Mina båda bröder ringde och grattade. Den ene sjöng till och med. Från brorsdottern med familj kom ett videosamtal, där hela familjen sjöng och hurrade. Så brukade mamman och hennes familj göra när hon var barn, men på den tiden fanns det inga telefoner med bild. Min älskade särbo hade smugit så med leveransen av blommor, att jag inte anade någonting förrän blombudet ringde på dörren. Presenten hade jag däremot varit med och köpt, eftersom jag behövde nya trosor. Det var ändå spännande, eftersom man inte får prova sånt eller lämna tillbaka om det skulle bli helt fel. När jag öppnade paketet och trosorna var så stora så dom täckte halva köksbordet blev jag smått förskräckt, men exakt så bred om röven var jag. Lite extra träning i telefonhantering fick jag under dagen. Medan jag pratade med den ena av mina bröder kom ett annat samtal. Jag lyckades parkera det första, avpollettera en telefonsäljare i det andra och återuppta det första utan att strula bort någonting.

2 kommentarer:

  1. Som sagt var; Röda rosor och Vita dito med T. 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag uppskattade båda delarna lika mycket, men dom vita lär hålla längre än dom röda. ❤️❤️❤️

      Radera