torsdag 30 mars 2023

Blogg 30/3 2023.

 Under förmiddagens nyhetsscrollande noterade jag att idag var sista dagen att deklarera, om man ville ha sin skatteåterbäring i april. Själv deklarerade jag första dagen det var möjligt och jag fick dessutom restskatt. Däremot tänkte jag på min älskade särbo. Han väntar in blanketterna som kommer med posten och jag trodde inte att dom hade anlänt ännu. Jag får inga numera, eftersom min deklaration kommer till min digitala brevlåda. Jag har mannens mobila BankID i min telefon, så jag kunde logga in på hans sida hos Skatteverket. Jag antog att hans deklaration bara skulle godkännas rakt av, så jag ringde honom för att kolla om jag skulle göra så. Det visade sig att han hade fått deklarationen i precis lagom tid och hunnit godkänna den själv. Inte förrän han sa det insåg jag att det stod ”inlämnad” på webbsidan jag hade uppe. Att jag dessutom kom ur sängen ovanligt sent för att vara jag och hade fått en ny order på Bokbörsen, som ska packas, innebär att jag inte lär hinna så mycket mera idag, innan särbon dyker upp för dagens lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar