onsdag 15 mars 2023

Blogg 15/3 2023.

 Jag har tidigare läst om orter där biblioteken har meröppet och nu är samma sak på förslag här. Genom någon typ av digital lösning kan man besöka biblioteket även när det inte är bemannat. Det verkar i och för sig fungera på andra ställen, men just i Nybro har jag så svårt att se det framför mig. Här får absolut ingenting vara ifred. Det känns som rena julafton för buset att kunna tränga sig in efter någon som bara vill komma in och studera. Något annat det jobbas hårt för nu är flera och längre cykelvägar. En av sträckningarna ska gå förbi min älskade särbos hus, där det redan nu är väldigt trångt med bilar parkerade på båda sidor av gatan. Det ska bli spännande att se hur dom löser det, om dom nu får dom bidrag dom har sökt för projektet. En av mina drömmar ser faktiskt ut att bli verklighet framåt hösten. Stadsbussarna drogs in strax efter att jag hade flyttat hit, men nu verkar det som om dom ska återuppstå. Man pratar om att ersätta dagens anropsstyrda närtrafik med en busslinje med fasta avgångstider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar