onsdag 29 mars 2023

Blogg 29/3 2023.

 Sedan jag började äta statiner mot mitt höga kolesterol, är kobalamin det enda värdet som ligger i överkant bland mina blodprover. Jag har googlat mig fram till att det betyder B12. Lite orolig blev jag när jag läste att det kunde ha med levern att göra, men enligt läkaren var mina blodprover fantastiska. Så skulle hon väl knappast ha uttryckt sig, om det vore någonting att oroa sig för. Jag frågade sköterskan som gav mig dropp sist vi var på sjukhuset, men hon rekommenderade mig att fråga min husläkare. Jag har inte träffat min sedan dess, men när min älskade särbo träffade sin, passade han på att fråga. Den läkaren hade undrat om jag tog några kosttillskott, men jag slutade med allt sånt inför cancerbehandlingen. Det enda jag har börjat med igen är sånt som håller ihop mina naglar, eftersom dom i det närmaste föll sönder. Det tog mig ett bra tag att klura ut att dom pillren självklart innehöll vitamin B12. Så var det mysteriet löst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar