torsdag 16 mars 2023

Blogg 16/3 2023.

 När vi började beställa hemkörning från Kvantum verkade det som om vi bodde sist på deras rutt. Dom kom alltid hit strax innan den senaste tiden som var satt. En gång kom någon till och med en halvtimme senare än utlovat. På senare tid har det tvärtom känts som om dom började här. Den här veckan fick jag i alla fall vänta lite längre. När det till slut ringde var det inte på dörren utan i telefonen. Det var killen med varorna, som inte fick portkoden att fungera. Det har hänt tidigare, så jag tog hissen ner för att släppa in honom. Jag blev aningen snopen, när han inte syntes till här utanför. När jag öppnade porten hörde jag i alla fall hur han kom dragande med sin vagn i gruset. Han hade nämligen stått vid nästa port, eftersom han brukade leverera varor dit också. Där fungerade inte koden jag hade gett honom. Nu tog vi alla fall hissen upp hit tillsammans och han ställde in alla kassar i hallen. Där har servicen blivit bättre, för dom första gångerna fick jag plocka in dom från trapphuset själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar