torsdag 2 mars 2023

Blogg 2/3 2023.

 Jag tänkte lämna mina pantflaskor på Willys igår, men stötte på patrull direkt, eftersom båda maskinerna var avstängda. Jag misstänkte att man höll på och tömde, men när det nu fanns en lur att lyfta för att få besked så gjorde jag det. Min aning var helt korrekt. Medan jag väntade på grönt ljus hann det bli ett riktigt litet Kährsmöte i foajén. Det var visserligen bara killen, som också skulle panta, som fortfarande jobbar kvar där. Med tanke på min ansiktsblindhet blev jag dessutom tvungen att fråga så det verkligen var han. Han hade rakat av sig sitt stora skägg och sånt förändrar ju utseendet en del. Min kvinnliga granne gick i pension för flera år sedan. Av någon anledning springer vi oftare på varandra nere i centrum eller på vägen dit än vad vi gör i kvarteret där vi båda bor. Damen som lärde upp mig när jag började på golvfabriken är också pensionär sedan flera år. Henne hade jag inte mött på länge, så det var skönt att se att hon var pigg och alert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar