söndag 12 mars 2023

Blogg 12/3 2023.

 En kväll tidigare i veckan kom det nästan inget vatten ur min kran. Eftersom det tidigare har hänt att jag har haft varmvatten men inget kallvatten, provade jag att vrida kranen åt andra hållet. Det var likadant den här gången fast tvärtom. Det kom inte så mycket varmvatten att det var lönt att försöka tvätta ansiktet för kvällen i någonting annat än kallt. Dagen efter hade det som väl var blivit lite bättre, så jag slapp duscha iskallt. Att tvätta håret hade nog däremot tagit hela dagen med det usla trycket. Jag gick in på min sida hos hyresvärden och gjorde en felanmälan för säkerhets skull. Jag tyckte att någon annan borde ha sagt till, men antog att det var bättre ju fler som gjorde det. Där hittade jag ett avslutat ärende, som jag inte hade någon aning om. Texten ”Anm. är hgs särbo” skvallrade om att det var min själs älskade som hade uppgett mitt namn. Det var ytterporten här nere som inte gick igen som den skulle och han var tvungen att ta det genom någon som bodde här. Framåt förmiddagen stack jag ut huvudet, när jag hörde vaktmästaren i trapphuset, och fick några ord med honom. Han kom tillbaka när allt var fixat och kollade vilket tryck jag hade och hur varmt vattnet var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar