tisdag 7 mars 2023

Blogg 7/3 2023.

 Båda mina bröder hävdar att det ultimata i rörelseväg ska vara 6000 steg per dag. Själv kommer jag sällan upp i så många, men igår lyckades jag faktiskt. Lite oklart dock om det verkligen räknades, för man skulle tydligen gå alltihop i ett sträck. Det räckte inte att räkna ihop alla steg man tog på en dag. Jag traskade först ner till frissan och satt där i godan ro i trekvart eller så. Därefter styrde jag kosan bort till Kvantum, där jag lämnade in ett paket, och till apoteket, där jag köpte lite medikamenter. På hemvägen gick jag runt Paradisets pizzeria. Den ligger bara några hundra meter härifrån, så planen var att min älskade särbo skulle hämta pizza där en dag den här veckan. Jag tänkte hämta en meny, eftersom den jag hittade på nätet verkade lite ålderstigen. Det visade sig vara en bra idé, för på dörren satt en lapp om att dom hade stängt för renovering. Det hade varit lite surt för mannen i mitt liv, om vi hade missat det. Nu hann vi dessutom fixa en plan b när det gällde matförsörjningen den dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar