måndag 20 mars 2023

Blogg 20/3 2023.

 När jag började kika runt på nätet efter en större dosett hittade jag bara såna som rymde medicin för en vecka i taget. I den jag har nu får det plats piller för tre veckor. Jag tycker det är urtrist att fylla på den där, så var tredje vecka räcker gott och väl. Det slog mig inte förrän efter en bra stund att dom jag hittade på nätet ändå såg ut precis som min. Troligen är den jag har nu också bara tänkt för en veckas förbrukning men med plats för tre olika mediciner. Jag har istället fyllt upp den till tre veckor. Så länge jag bara hade en medicin fanns det förstås ingen anledning att göra på något annat sätt. Ännu så länge får jag plats i den, även om det är nätt och jämnt. Skulle jag få fler mediciner utskrivna får jag väl börja fylla dosetten varje vecka, om jag inte vill kosta på mig en ny. Å andra sidan är planen att jag ska bli av med aromatashämmaren om fyra och ett halvt år. Den som lever får se. Det finns så många olika tidsintervaller att man undrar vad som egentligen är vad. Den medicinen ska jag ta i fem år, intravenöst muskelstärkande i tre år och kallad till mammografi en gång om året ska jag bli i tio år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar