lördag 11 mars 2023

Blogg 11/3 2023.

 Skelettstärkande behandling stod på schemat igår. Vad jag tror var dagens enda riktiga snöby kom precis när jag och min älskade ledsagare promenerade till busshållplatsen. På sjukhuset träffade vi en sjuksköterska som hade samma problem med att sticka mig som tjejen på Astrakanen hade tidigare i veckan. Hellre än att ”använda mig som nåldyna”, som hon uttryckte det, bad hon en kollega om hjälp och droppet kom på plats. Busschaufförerna tittar i allmänhet knappt på talongen som vi betalar bussresan med. Förr bytte dom den mot en biljett, men det hade inte hänt på flera år förrän igår. På resan till Kalmar var det som vanligt, men när vi skulle hem igen åkte vi med vad som verkar ha varit en ovanligt nitisk chaufför. Han knappade in uppgifter från den lilla lappen och gav mig en biljett, som jag kände mig trygg med att kunna visa upp ifall det skulle bli någon kontroll. Fullt lika bra hade det inte känts om jag hade tittat närmare på biljetten. Det gjorde jag när jag kom hem och det stod att den var giltig från 2023-03-10 15:14 till 2023-03-10 15:19. På dom minuterna hann vi knappast ens lämna Kalmar.

2 kommentarer:

  1. Ordning och metod eller "onödig byråkrati" på bussen?

    SvaraRadera