söndag 5 mars 2023

Blogg 5/3 2023.

 Att autocorrect kan ställa till det, märker man då och då när folk kommenterar på nätet utan att kontrolläsa det dom har skrivit. Inte är jag helt säker på att det hjälper heller. Jag dubbelkollar i princip allting. Det har ändå hänt att jag har upptäckt efteråt att jag och telefonen inte har valt samma ord. Sånt jag skriver ofta kommer annars upp automatiskt. Det är ju trevligt, när man inte behöver skriva mer än ett par bokstäver i varje ord. Men vissa förslag kan kännas lite skumma. Dels själva valet av ord och dels varför dom kommer upp som förslag gång på gång, fast jag aldrig har använt dom.
För mer än fyrtio år sedan var jag och min bror hemma hos vår morfar och lärde oss att göra grytunderlägg. Man drog ett snöre genom små plastpärlor, så att dom hakade i varandra. När jag tänker på det blir jag sugen på att prova om jag minns hur det gick till, men tid verkar vara en bristvara fast jag har slutat jobba. Jag tror annars att jag har en skokartong med pärlor kvar uppe på vinden, men helt säker är jag inte. Under åren som har gått har jag sålt av mycket sånt som ändå bara låg i förrådet på Tradera. Däremot använder jag fortfarande dom grytunderlägg som jag tillverkade på åttiotalet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar