lördag 18 mars 2023

Blogg 18/3 2023.

 Bondmorans ost har blivit vår absoluta favorit. När den var ny på Kvantum fick man en osthyvel på köpet, om man köpte en ost. Två stycken hann jag få och jag älskar dom nästan lika mycket som jag älskar den där osten. Lite misstänksam var jag mot hyveln i början, eftersom den inte har något blankt blad. Jag vet inte vad den är gjord i för material, men den skär osten minst lika bra som dom hyvlar jag har haft innan. Till min nya diskmaskin finns en bestickkorg med hål för varje bestick, så att dom inte ligger ihop. Tyvärr går inte osthyvlarna ner där, så i början diskade jag dom för hand. Till slut gav jag upp och placerade dom mellan muggar och glas. En dag var plötsligt båda hyvlarna försvunna. Jag fick tänka bakåt och insåg att jag hade diskat dom. Dom är svarta och jag hade inte sett dom när jag plockade ur diskmaskinen. Jag tycker det är skumt att jag kan missa någonting så stort, men det har hänt igen. Nu vet jag i alla fall var jag ska leta, om det saknas en osthyvel eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar