torsdag 23 mars 2023

Blogg 23/3 2023.

 När det hade ordnat upp sig med varmvattnet här, så började värmen strula istället. Elementen var glödheta även när det blev lite varmare ute. Annars brukar hyresvärden vara snabb med att dra ner på värmen, så fort det blir plusgrader. Mina element har inte varit riktigt varma på alla år jag har bott här, så jag tyckte att det var enbart positivt. Så är det samma sak där som med vattnet. Man kan alltid vrida ner termostaten om det blir för varmt. Är det för kallt är det inte så mycket att göra åt. Mycket riktigt försvann värmen helt, efter att grannarna hade felanmält fenomenet. Jag trodde att pannan hade gett upp andan helt, men så träffade jag bovärden, när jag gick på min promenad igår. Pannan gick för fullt och ingen visste var felet låg, som gjorde att värmen inte kom ut till oss hyresgäster. Man hade petat lite, när man fick klagomål på att elementen var för varma och då försvann alltihop. Serviceteknikern försökte läsa sig till vad som kunde ha hänt. Tydligen lyckades han, för framåt dagen började mina element åtminstone bli ljumma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar