fredag 3 mars 2023

Blogg 3/3 2023.

 Sist jag tänkte ta min promenad förbi närmaste brevlåda satte kommunens personal käppar i hjulet. Dom höll på att rensa i ett buskage som sitter vid ingången till en cykeltunnel. Med sig hade dom en stor traktorgrävare. Det kändes inte så frestande att ge sig in där och trängas med den. Som väl är finns det flera brevlådor på gångavstånd, så jag bara bytte rutt för min promenad. Det innebar att jag fick se någonting som jag aldrig hade sett förut. Det är ett par som cyklar ofta och mycket kors och tvärs i Nybro. Mannen brukar alltid komma först och hustrun en bit efter. Nu cyklade han faktiskt bakom henne. Så konstaterade jag att särbon sparar en hundring varje gång han rakar sig själv. Det var vad jag läste på skyltarna utanför ett par olika salonger att en rakning kostade. När jag gick förbi församlingshemmet Ansgarsgården började jag nästan undra om dom höll på att bygga ut den. Jag fick googla mig fram till att det är rampen till entrén som dom håller på att åtgärda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar