söndag 19 mars 2023

Blogg 19/3 2023.

 Dom första åren med blodtryckssänkande medicin kändes det lite kaosartat med alla olika märken, eftersom apotekspersonalen var tvungna att ge mig den som var billigast just för dagen. När jag började ta ut mina mediciner på nätapoteken och kunde välja själv, fastnade jag för ett märke som såldes i en burk. Att komma ihåg om och när jag har tagit mina piller är inte riktigt min grej, så jag skaffade en dosett. Sedan jag började ta mediciner för att dämpa risken för mera bröstcancer och för att sänka mitt höga kolesterol, blev det nästan lite trångt i min lilla dosett. Det fick precis plats tre piller tack vare att dom var så små. Dom nya låg i blisterförpackningar. Mina sköra naglar uppskattar verkligen inte att klämma ut pillren ur dom, så när jag hittade statiner i burk bytte jag märke. Problemet var att dom tabletterna var dubbelt så stora som dom jag köpte innan. Mina tre mediciner får fortfarande plats, men det blir så trångt att något piller stundtals fastnar. Möjligen kunde jag köpa en större dosett, men tills vidare pillar jag ut den tablett som sitter fast med hjälp av en gaffel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar