måndag 6 mars 2023

Blogg 6/3 2023.

 Efter att ha använt datorn som lagringsplats för i princip allting i mer än tjugo år, är det inte alltid lätt att veta vad jag inte använder längre och alltså skulle kunna rensa bort. Oftast är det bättre att spara för mycket än för lite, eftersom det alltid är det som jag har kastat som jag upptäcker att jag skulle behöva. Stundtals är det så illa att jag inte ens vet vad olika filnamn betyder. Det fanns till exempel typ en bruksanvisning till någonting som hette Trind. Jag fick googla för att få veta att det var en sorts nail repair. Såna har jag provat mig igenom mängder av, eftersom mina naglar har varit dåliga så länge jag kan minnas. Dom blev knappast bättre efter cytostatikabehandlingen. Det märkliga i sammanhanget är att man använder det engelska uttrycket även i svenska annonser. Jag har aldrig sett att någon säljer nagelreparation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar