fredag 12 maj 2023

Blogg 12/5 2023.

 Förhandlingarna om våra hyror verkar ha varit något av ett evighetsspektakel och informationen om hur det har gått har varit minimal. Fram till den här veckan då. Nu kom det först ett brev från hyresvärden, där det stod att allt var hyresgästföreningens fel. Dagen därpå kom ett mail från hyresgästföreningen, som lät lika övertygande om att alltihop var hyresvärdens fel. Det lät lite som i sandlådan; ”Det var han som började!” Efter mailet kom samma meddelande ut på papper i våra postboxar. Till slut dök det till och med upp en liten gubbe från hyresgästföreningen och ringde på dörren. Eftersom förhandlingarna har strandat vill dom att vi hyresgäster på eget bevåg bara ska betala den gamla hyran och sedan försvara tilltaget i hyresnämnden. Det blir dessutom en del extra jobb för oss som har autogiro. När gossen insåg att jag inte tänkte göra hans jobb åt honom, upplevde jag honom som direkt hotfull. Jag hade avsagt mig rätten att få hyran förhandlad av dom, så när det blir tal om tjugo procent framöver får jag skylla mig själv. Jag orkade inte diskutera med honom. Istället skrev jag ett argt mail när han hade gått och ifrågasatte om det alls var någon mening med att jag fortsatte mitt medlemskap.

2 kommentarer:

  1. Hej
    Dom som betalar den gamla hyran ,måste Klara-Bo drar till hyresnämnden . Dom som är med i hyresgästföreningen hjälper dom som betalt den gamla hyran i hyresnämnden . Dom som tyvärr betalar den nya hyran som kom från Klara- Bo är oförhandlad hyra .Något mellan hyresgästen o Klara-Bo tills det är avgjort i hyresnämnden ,hur mycket vi ska betalar i hyra.
    Mvh 14

    SvaraRadera
  2. Informationen om hur det i hyresförhandlingen har gått har varit minimal.....
    Min tanke är att det inte har hänt något i förhandlingen förrän sista dagarna.Vad skulle dom har informerat om ?

    SvaraRadera