söndag 14 maj 2023

Blogg 14/5 2023.

 Jag fick sent om sider lära mig att stänga av min telefon någon gång i veckan och låta den vara av i fem minuter. Vid senaste tillfället började den ringa när jag satte på den igen, men inget samtal syntes på skärmen. Jag trodde nästan att det hade med omstarten att göra, men för säkerhets skull öppnade jag samtals-appen och kollade. Det var tur, för där väntade min älskade särbo tålmodigt på att jag skulle svara.
Det händer med ojämna mellanrum att jag får någon vänförfrågan på Facebook. Skrämmande ofta är det människor som jag inte ens känner till, mycket mindre känner. Dom lämnar jag därhän, men dom senaste dagarna dök det upp en före detta arbetskamrat och en dito klasskamrat. Sånt tycker jag är trevligt, så jag tackade ja till båda. Först sedan jag hade accepterat, läste jag en artikel om att Facebook hade problem med vänförfrågningar som skickade ut sig själva. Om det inte rentav var så att vännerna lades till automatiskt. Nu vet jag inte om dom här båda verkligen har lagt till mig, eller om dom bara har råkat ut för en bugg. Nåja, dom får väl plocka bort mig igen om jag inte är önskvärd. Jag noterade precis att den ena redan verkar ha gjort det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar