lördag 27 maj 2023

Blogg 27/5 2023.

 När dom bytte stammar här för trettio år sedan och samtidigt blåste ur lägenheterna helt, fanns det en del tillval man kunde göra. Vi har kyl och frys i en stapel och standard var att kylen var större än frysen. Jag funderade på att ta ett skåp med hälften av varje, men struntade i det, när det nu kostade extra. Under många år kändes det som rätt beslut. Jag har en hel del i kylen även till vardags. Om det till exempel ska in snittar eller någon tårta vid något festligt tillfälle, är jag verkligen glad att den inte är mindre. Frysskåpet räckte till mina behov, tills jag träffade min älskade särbo. Nu blir det betydligt fler matlådor och mer bröd i olika former som ska få plats där. Jag har blivit en fena på att trycka in någonting mera, fast det redan är knökfullt. Häromdagen fick jag ändå ge upp. Då blev en djupfryst paj över, som omöjligt fick plats. Det slutade med att jag fick stuva om i veckomatsedeln och äta den redan dagen därpå. Dom timmarna klarade den sig ju i kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar