fredag 26 maj 2023

Blogg 26/5 2023.

 När lysröret över diskbänken gav upp andan förra gången, fick jag till slut kontakta felanmälan hos min hyresvärd. Medan jag väntade på svar därifrån fortsatte jag mickla med lysröret och till slut fick jag faktiskt igång det själv. Det flimrade en aldrig så liten aning i början, men inte så mycket så det störde. Nyligen blev flimrandet värre och till slut blinkade ljuset rejält. Jag tänkte att det borde vara glimtändaren som strulade, eftersom det lyste över huvud taget. När jag sedan tog bort lysröret och såg hur svart det var i ena änden, tänkte jag ändå prova med att byta det först. Problemet är att jag aldrig ens har lyckats byta rören i badrumsarmaturen och fått dom att lysa efteråt. Där ser man ändå vad man gör. Vid diskbänken fattar jag inte alls hur man ska bära sig åt för att se att vrida in rören rätt i fästena. Jag provade ändå genom att bara känna mig fram och fick igång lampan. Mycket märkligt. Den här gången flimrar dessutom ljuset inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar