tisdag 16 maj 2023

Blogg 16/5 2023.

Skorna som jag inhandlade på årets marknad kom från Lundins skor. Dom hade ett bord utanför sin butik och jag frågade om det inte var dom som höll till ute vid rondellen. Det hade dom gjort, men nu hade dom flyttat in till centrum. Det låter som ett vettigt beslut, med tanke på hur många gånger dom har fått sina fönster och dörrar krossade på det gamla stället. Däremot kändes det lite skumt att jag inte hade noterat att dom var försvunna, sist jag besökte ÖoB. Å andra sidan verkar flytten ha skett ganska nyligen, så jag kanske helt enkelt inte har haft ärende dit sedan dess. Där dom fanns nu tittade jag inte så noga, eftersom det mesta är lite kaosartat när det är marknad. Efteråt började jag ändå fundera på om inte parfymeri Cazandra borde ligga precis där. På ett av korten som min personliga fotograf hade tagit syntes det klart och tydligt att det var precis den lokalen. Närmare undersökningar visade att det är ett helt år sedan Cazandra flyttade till Kosta. I centrum är jag inte oftare än att jag har lyckats missa det. Däremot känner jag att jag borde ha läst om flytten någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar