måndag 22 maj 2023

Blogg 22/5 2023.

 Jag gör alltid dom paket jag själv ska skicka klara här hemma, så jag bara kan lämna in dom hos ombudet. Adresslappen stoppar jag i en plastficka, som går att fästa på paketet. Dom får man i och för sig där, men jag brukar se till att ha några hemma, så jag klarar mig. När mitt förråd började sina senast, bad jag killen som tog emot mitt paket om några. Jag tror han var ny för han upprepade bara ”plastfickor” utan att ha en aning om vad jag menade. Jag pekade på fickan som satt på lådan han höll i famnen, men troligen såg han inte ens att adresslappen satt i en sån. Det var gott om annan personal på plats, men att be någon om hjälp verkade han inte heller tänka på. Jag fick själv ge honom det förslaget och killen han frågade kom med plastfickor direkt. Det var för övrigt samme man som vid mitt senaste besök erbjöd mig att följa med honom ut på lagret och hålla koll på min telefon. Den gången skulle jag hämta ett paket. Han skulle scanna en kod i telefonen och scannern inne i butiken fungerade visst inget vidare. Han såg förtroendeingivande ut, så jag släppte iväg honom själv med min lur.

2 kommentarer:

  1. Skönt att man kan lita på någon. Att man kan tru- (tra)-sta inte bara koltrasten! :-)

    SvaraRadera