lördag 6 maj 2023

Blogg 6/5 2023.

 Igår var det dags för årets upplaga av Nybro marknad. Själv hade jag inte besökt den på flera år. Först var den inställd på grund av pandemin och ifjol var jag mitt i min cancerbehandling. Jag brukar ta cykeln ner till centrum, eftersom det gärna blir tungt att bära hem det man har köpt. När särbon tyckte att det var onödigt, kände jag att han kanske hade rätt. Soppåsar får vi gratis numera och jag hade så god korv hemma, att jag inte tänkte köpa någon sådan heller. Det första vi hittade var flera bord med billiga skor. Jag hade funderat på att investera i det och dom jag provade var dessutom riktigt sköna. Det grämde mig lite när jag hittade lika billiga skor av mera sportig modell på flera ställen. Fast när jag provade såna på Sportringen sist jag köpte nya skor, så hittade jag inga som var lika sköna som dom såg ut. Tekakor visste jag fanns på min ordinarie shoppinglista, så det köpte jag en påse. Så hittade jag kolor i en massa olika smaker i et stånd och fudge i ett annat. Särbon hävdade visserligen att kola och fudge är samma sak, men så känns det inte för mig. Vi köpte med oss varsin tunnbrödsrulle med skaldjur till lunch. På kortet syns jag på väg hem med mina kassar.

2 kommentarer:

  1. "Gräddbollar", eller som jag säger kokosbollar införskaffades också! Datorernas vad det nu kallas, kanske stavningsprogram; lämnar i sanning övrigt att önska!! Men Kokosbollarna godkände det och de smakade utmärkt, liksom tunnbrödsrullen och brända mandlarna! :-)

    SvaraRadera