måndag 29 maj 2023

Blogg 29/5 2023.

 Jag har alltid tyckt att vitsen med en diskmaskin känns tvivelaktig, om man ändå diskar grejorna innan man ställer in dom där. Jag fick vatten på min kvarn, när det stod i bruksanvisningen till min nya diskmaskin att den känner av hur pass smutsig disken är och anpassar programmet efter det. Den enda nackdelen är att det inte alltid luktar så gott, när den nya, stora maskinen börjar bli full. Häromdagen förväntade jag mig således att det skulle lukta mycket bättre i mitt kök så fort disken var klar. Luckan öppnar sig själv och när det skedde spred sig istället en lukt av as och rutten fisk ända ut i hallen. Jag blev livrädd och undrade vad sjutton som hade hänt. Det visade sig som väl var att min diskmaskin var helt oskyldig. Odören kom istället utifrån trapphuset. Vad som hade hänt där fick vi aldrig veta. Jag passade ändå på att göra rent filtret på diskmaskinen och att köra den med en tablett som luktar gott.

2 kommentarer:

  1. I de här kvarteren händer de mest häpnadsväckande saker!

    SvaraRadera