söndag 28 maj 2023

Blogg 28/5 2023.

 Jag har alltid tänkt mig att man mår som sämst av mediciner i början. Att man typ vänjer sig vid dom med tiden. Det motsägs av att jag efter tio månader med aromatashämmare och åtta med statiner har mer ont i leder och skelett än någonsin. Igår verkar i alla fall Gud ha hört bön. Då hoppades jag hinna laga potatisgratäng innan kroppen gav upp helt. Det var exakt så långt som jag hann. När gratängen stod i ugnen gick jag ut på balkongen för att hämta tvätten. På vägen dit small det till i min höft, så jag knappt kunde gå mera över huvud taget. Vi försökte oss på en liten promenad efter intagen lunch, men eftersom varje steg smärtade, kom vi inte mer än ett par hundra meter. Fördelen med den här årstiden var i det läget att det fanns gott om både kryp och blommor precis utanför husknuten, så det blev en del fotograferat i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Alla mediciner ger tyvärr någon form av biverkningar. Men när en del tabletter kan ge symtom som andra ska motverka, blir det svårbegripligt! Jag hoppas det kommer lösa sig för dig! Kram!

    SvaraRadera