måndag 8 maj 2023

Blogg 8/5 2023.

 Vårens upplaga av bakluckeloppisen i Nybro har en tendens att gå av stapeln samma helg som Nybro marknad. Kön till området sträckte sig i vanlig ordning ända ut under Norra vägen igår. Jag och min älskade särbo undvek den genom att dels vänta till en god stund efter öppnandet med att gå dit. Så använde vi oss av entrén från Tallgölsgatan. Det kom inte lika mycket folk från det hållet. Annars verkade fler än vanligt ha tagit bilen till evenemanget. Jag brukar tycka att folk är fräcka som utnyttjar företagens parkeringsplatser här omkring. Igår stod det dessutom bilar parkerade på gräsmattorna framför företagen. Dagens enda inköp blev två små helt oemotståndliga troll, som särbon köpte till mig. Sånt kan man aldrig få för mycket av. Dom var dessutom betydligt lättare att bära hem än den häst i nära nog naturlig storlek, som en liten tjej kom och släpade på. Det är oklart om hon hade vunnit den på något lotteri eller köpt den av någon. I det senare fallet anar jag att mammans villkor hade varit att hon bar den själv. Nedan är jag på jakt efter en klänning, men något sånt köp blev det aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar