tisdag 9 maj 2023

Blogg 9/5 2023.

 Jag har gått upp tretton kilo sedan jag började ta aromatashämmare i augusti. Åtminstone skyller jag på medicinen. En av alla läkare jag har träffat hävdade att det bara var jag som åt för mycket. Faktum kvarstår och innebär bland annat att jag inte kommer i min midsommarklänning. Tyvärr tänkte jag inte så långt när det var marknad i fredags och dom jag såg i söndags var definitivt inte i min storlek. Man är väl inte så sugen på att prova utomhus sådär heller och att chansa tycker jag känns onödigt spännande. Igår traskade jag istället bort till RIA, där dom också har priser som passar min plånbok. Tre olika klänningar provade jag, men höll varken på att få dom på mig eller komma ur dom igen. Jag hade gett upp när en tjej i personalen visade mig en klänning till. Hon hade samma kroppsbyggnad som jag, så hon förstod problemet till fullo. Den provningen slutade med att jag gick hem med klänningen på bilden. 35 spänn kostade den. Då må det vara hänt att den var leopardfärgad. Alternativet vore att gå ner tio kilo innan midsommar, men det lär jag inte ha karaktär till.

2 kommentarer: