onsdag 24 maj 2023

Blogg 24/5 2023.

 Varje gång jag får en icke önskvärd uppringare på tråden, lovar jag mig själv att sluta svara på okända nummer. Det blev extra aktuellt den gången jag lät mig övertalas att byta elleverantör och ångrade mig redan nästa dag. Samtidigt känns det onödigt spännande att inte svara alls med tanke på samtal som man inte vill missa. En dag svarade jag eftersom jag väntade ett paket och tänkte att det kunde ha med det att göra. Nu var det istället bovärden, men det känns bäst att han också kan få tag i mig. Jag har försökt med att lägga in numret han ringer från i telefonen, men det verkar som om han ringer från olika hela tiden. När samtalen kommer från andra länder har min telefon den goda smaken att visa det på displayen. Jag känner inte att någon utomlands behöver nå mig, men tydligen blir jag lite stressad när telefonen ringer. Häromdagen stod det klart och tydligt ”Madagaskar” på displayen, men jag svarade ändå. Som tur var fanns det ingen i andra änden, men man har ju läst hur det kan gå åt helsike bara man svarar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar