fredag 5 maj 2023

Blogg 5/5 2023.

 I min skvallertidning verkar man nästan ha gjort det till en sport att skriva spännande rubriker. Det är inte alltid som jag tycker att dom stämmer helt med innehållet i artikeln. I min morgontidning funderade jag mycket på rubriken som gällde bilen på bilden nedan. Det var ett citat som löd: ”Får inte under en snusdosa”. Jag grunnade mycket på hur man över huvud taget tog sig fram på en vanlig väg med en så låg bil. Gatorna brukar ju inte vara jämna precis. Till slut gick jag in och läste hela artikeln och fick sammanhanget klart för mig. Ägaren har bytt ut allas fjäderbenen mot luftbälgar. Så kan han koppla upp sin telefon till den här modulen. När han trycker ”air out” på telefonen lägger sig bilen på underredet. Det är då man inte får under en snusdosa. Jag förstår varken tekniken eller vad som skulle vara så kul med det, men alla har vi ju olika nöjen. Nu begriper jag åtminstone att han inte kör med den så.

2 kommentarer:

  1. De rika lever sina liv! "Dyra leksaker för vuxna". "Behov eller begär"?

    SvaraRadera