tisdag 30 maj 2023

Blogg 30/5 2023.

 Eftersom jag kopplar ihop alla problem med värk och liknande med aromatashämmarna, ringde jag Onkologen igår. Jag hade förstått att man kan byta behandling, om man inte mår bra av den. Nu tyckte läkaren att jag först skulle sluta ta den medicinen jag har nu i sex veckor, så vi vet vilka symptom som kommer av vad. Sköterskan rekommenderade mig att uppsöka vårdcentralen med min onda höft, eftersom det kom så plötsligt. Astrakanen har öppen mottagning för läkarbesök. Tidigare var det bara att gå dit, men numera står det ”OBS! I mån av lediga tider” på deras webbplats. Jag använde mig av den nya tjänsten 1177 direkt, för att komma i kontakt med dom. Den var åtminstone så ny för mig att jag nätt och jämnt redde ut att få kontakt. Det visade sig att det var slut på tider på eftermiddagen, men sköterskan ordnade en läkartid åt mig som idag. Jag undrar mest över varför det fortfarande kallas för öppen mottagning med drop in, när det uppenbarligen inte fungerar som det längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar