tisdag 2 maj 2023

Blogg 2/5 2023.

 När det kom till inlägget om cruisingen på Nybros Facebooksida i lördags, blev jag framför allt fascinerad över att skribenten fick det godkänt tämligen omedelbart. Andra har fullt sjå att få upp sina inlägg på rätt dag, men här gick det undan. Jag antar att moderatorn var någon som höll med om innehållet i inlägget. Apropå nedskräpningen så utgår jag från att dom allra flesta är hyfsat skötsamma och nyktra nog att träffa en papperskorg även en sån kväll. Tyvärr är det dom som sprider sin skit runt sig som märks. Jag har inga egna barn, så jag får egentligen inte uttala mig om det här med barnuppfostran, har jag förstått. Jag vill ändå tro att det där med var man kastar skräp är någonting man har med sig hemifrån. Å andra sidan minns jag hur chockad en bekant hade blivit, när hennes halvstora dotter kastade ut sitt McDonalds-skräp genom bilrutan. För mamman var det helt självklart att man inte gjorde så, men hon hade uppenbarligen inte lyckats förmedla det till dottern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar