torsdag 4 maj 2023

Blogg 4/5 2023.

 På sistone har jag cyklat till Kvantum och handlat några gånger. I veckan blev det så mycket varor som skulle hem, att jag kände att jag skulle få åka två gånger. Det var jag förstås för lat för, så det fick bli en vända till med hemkörning. Jag tänkte aldrig på att det var en dålig idé att beställa grillad kyckling direkt efter en långhelg. Dom man får när man handlar på nätet är alltid från dagen innan och på första maj hade väl grillen fått vila. Vi fick raskt ändra lunchmenyn från kyckling med ris till korv och mos. Att äpplena var ersatta med några som var lite större förundrade mig mest. Jag visste inte ens att det fanns olika storlekar av samma äppelsort. Nötfärsen var ersatt med fläskfärs och det förvånade mig rejält. När minimjölken var slut en gång kunde man inte ersätta den med lättmjölk. Det kan jag väl tycka vore mera likt varandra än färs från olika djur. Hade jag varit muslim hade jag väl inte kunnat äta den alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar