måndag 15 maj 2023

Blogg 15/5 2023.

 Ifjol blev det inte många pinnar plockade i orienteringsutmaningen ”Hitta ut”. Nu har årets kontroller kommit och det lät åtminstone på min älskade särbo som om han vore taggad på att ge sig ut och leta. Jag kollade upp så att deras app fortfarande fungerade. Det enda problemet var att pricken som visar var vi befinner oss inte syntes till. Det är å andra sidan väldigt problematiskt för oss, som inte är några fenor på kartläsning. Med hjälp av den där pricken ser man både var man är och om man rör sig åt rätt håll. För en gångs skull hittade jag lösningen på ett problem nästan direkt. Jag tänkte att det kunde vara jag som inte hade gett appen behörighet att visa min plats och precis så var det. Det räckte med en liten knapptryckning för att jag skulle se klart och tydligt på kartan var jag befann mig. I lördags betade vi av dom centrala delarna av Nybro. Det var mest hyfsat lättåtkomliga skyltfönster och grindar. Igår blev det däremot rena träningspasset, när pinnarna var placerade högst upp på höjder eller djupt inne i skogen.

2 kommentarer:

  1. Bra kämpat av dig, bland stockar och stenar i skog berg och dalar! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade en fantastisk PT, som hjälpte mig upp när jag föll. ❤️❤️❤️

      Radera