torsdag 18 maj 2023

Blogg 18/5 2023.

 Lägenheten väggivägg med min är under renovering. Igår morse började hantverkarna köra med sina maskiner vid tjugo över sju. Det är väl ingen otid egentligen, men jag hade gärna sovit en timme till. Det suraste var att när dom väl hade fått upp mig ur sängen hördes det inte ett ljud mer där inifrån på hela dagen. Med facit i hand visade det sig ändå att dom hade gjort en god gärning. Min älskade särbo och jag cyklade nämligen till Kvantum och provianterade. Det blåste visserligen, men annars var vädret helt okej. När vi var under tak här hemma igen avlöste regnskurarna varandra. Då var jag tacksam för att hantverkarna hade fått upp mig i tid. Senare på dagen klarnade det upp och blev perfekt torkväder. Tyvärr tänkte jag inte på det förrän jag hade hängt upp min tvätt i badrummet. Jag får skylla på att jag har hängt den där hela vintern och att vanans makt är stor. Det är inte helt lätt att få den torr där nu när elementen är avstängda.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina hjärtformade löv! Sådant "regn" är alltid trevligt, och framför allt blir man inte blöt! Kram!

    SvaraRadera