söndag 7 maj 2023

Blogg 7/5 2023.

I alla år som jag har besökt Nybro marknad har jag parkerat min cykel vid Folkets hus. Därifrån har jag sett dom första stånden och konstaterat att kommersen var igång. Ifjol kom plötsligt räddningstjänsten på att det var för trångt på Storgatan, så från det hållet ser man numera ingenting av marknaden. Det var tur att jag hade hört talas om förändringen. Annars hade jag nog trott att jag hade tagit fel på dag och gått hem igen. Förr var det nästan ingen av knallarna som hade kortläsare. Så började några av försäljarna i dom mer robusta vagnarna och i fredags träffade vi bara på en enda knalle som inte hade det. Typiskt nog var det där min älskade särbo tänkte handla. Han har inte Swish och hade inte tagit med sig några kontanter, så jag fick rycka in och lösa ut honom. Jag träffade flera bekanta som jag inte hade talat med på evigheter. Killen på bilden hade jag faktiskt aldrig haft äran att möta över huvud taget. Jag hade bara sett honom på Facebook. Se bara så glad han blev att träffa mig! 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar