fredag 30 juni 2023

Blogg 30/6 2023.

 När det var dags att betala på Kvantum i veckan fick jag en helavstämning för första gången på flera år. Killen som gjorde den mumlade om ett par saker som inte stämde riktigt, men jag hörde inte exakt vad han sa. Med tanke på att jag alltid dubbelkollar så att jag har scannat alla varor, grämde det mig ändå en smula i efterhand att jag skulle ha missat någonting. När jag kollade kvittot fanns avstämningen med där. Det var både plus och minus på ett par saker, så jag ringde butiken för att kolla vad det innebar. Med clementinerna var det tydligen så att kassören använde en streckkod som fanns i kassan, medan jag självklart scannar den som jag får när jag väger dom. Mycket märkligt att det inte är samma. Med några förpackningar rökt lax såg det ut att vara så att jag hade scannat en av dom tre gånger istället för var och en. Att det är det vanligaste felet har jag hört så många gånger, att jag vägrar tro att jag skulle ha gjort det, men det såg onekligen ut så på kvittot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar