tisdag 10 oktober 2023

Blogg 10/10 2023.

 Ett par gånger om året brukar jag plocka ut dom kort jag vill beställa papperskopior av och sätta in i album. Jag brukar göra det hos Fujifilm, men sist det var dags erbjöd dom plötsligt inte den storleken jag ville ha. Ingen annan verkade göra det heller. Det kändes mycket märkligt att det finns fotoalbum för kort som är 11x15, men ingen som gör bilder i det formatet. Till sist hittade jag i alla fall ett företag som tillverkade kort i rätt format och var noga med att spara adressen. Inte hjälpte det mycket när det nu var dags igen och dom hade lagt ner verksamheten. Som tidigare kund fick man rabatt hos Önskefoto, men dom gjorde inte kort i rätt storlek. Det var bara att börja leta igen och jag tror det var mer tur än skicklighet att jag trillade in på Fujifilms sida. Det skulle ju knappast vara lönt med tanke på tidigare erfarenheter, men nu hade dom gjort om den helt. Nu var det dessutom plötsligt möjligt att beställa bilder i fast format 11x15.

2 kommentarer:

  1. "Skam den som ger sig"! Envisheten lönar sig ibland! :-) :-)

    SvaraRadera