lördag 14 oktober 2023

Blogg 14/10 2023.

 Min älskade särbo har för länge sedan insett att det finns gåvor jag uppskattar betydligt mera än blommor och choklad. När det var dags att fira att vi har varit tillsammans i fyra år, beställde han istället hemkörning av en faslig massa varor från Kvantum. Det var verkligen ljuvligt att slippa ge sig ut i höstrusket och släpa hem alltihop på cykeln. Däremot fungerade inte online-shoppen riktigt som det var tänkt. Sist vi beställde därifrån fick jag veta att bilen var på väg och när den förväntades anlända till mig. Det uppdaterades hela vägen efter hur många det var före mig och när det blev min tur. Det var förstås betydligt smidigare än att bara sitta och vänta i tre timmar utan att ha någon aning om när det skulle plinga på dörren. Den här gången hände absolut ingenting. Långt efter att bilen borde vara på väg var meddelandet jag fick: ”En fullständig sammanfattning för beställningen är inte tillgänglig än. Kolla igen om några timmar.” Som väl var kom en flicka med varorna tidigare än så.

2 kommentarer:

  1. "Dessa moderniteter"! De har väl en slags "inkörningstid", kanske? Annars är det en bra service! :-)

    SvaraRadera