torsdag 26 oktober 2023

Blogg 26/10 2023.

 En gång i månaden får jag en gratistidning som kallas NybroExtra. I den finns det en tävling, där man ska veta ett eller annat om ett gammalt foto. Dom brukar vara i äldsta laget för att jag ska ha någon koll, men i september visste jag faktiskt svaret. Då gällde det var Kvantum huserade innan dom flyttade till sina nuvarande lokaler. Jag har ändå bott här i trettiotre år, så jag har handlat på Kvantum innan dom flyttade. Tidigare inbillar jag mig att man har varit tvungen att skicka svaret med posten, men nu gick det bra att maila också. Då har man ju ingenting att förlora, så jag var på väg att göra så. Som tur var kollade jag sista datumet för att svara, för det hade redan passerat. Jag trodde att tidningen var helt ny, men det var bara jag som inte hade hunnit läsa den. Den senaste tävlingen hade jag ingen koll på alls, men den kunde jag googla fram svaret på. Det märkliga var att jag hittade det just i en artikel i NybroExtra från 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar