söndag 22 oktober 2023

Blogg 22/10 2023.

 En av veckans promenader gick bland annat fram och tillbaka längs den del av Storgatan som går genom centrum. Det är gångfartsområde där och det finns en digital skylt, som visar om man kör för fort. Nu såg jag till och med cyklister som fick den att reagera. Det var mer än vad dom som cyklade själva gjorde. Jag tror inte ens dom tänkte på den där skylten. Jag brukar åtminstone rulla frihjul, om jag ser att den protesterar. När man kommer ner i rätt hastighet visar skylten en glad gubbe, men den har nog inte många sett. När jag nu promenerade hann jag dessutom se att folk parkerar lika illa som dom kör. Fast parkeringsrutorna är väl synliga stod flera bilar med hjulen utanför rutan. Priset togs av den person som inte hade hittat någon ledig ruta tillräckligt nära pizzerian. Hen hade parkerat bakom den sista parkeringsrutan. Jag tvivlar på att det var lagligt över huvud taget och dessutom stod bilen för nära korsningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar