tisdag 17 oktober 2023

Blogg 17/10 2023.

 Mannen i mitt liv ville se en hockeymatch, som enligt uppgift skulle sändas på tv. Jag hittade den inte på någon av mina kanaler. För säkerhets skull kollade jag vilka jag hade, men hittade ingen sportkanal heller. Med tanke på att jag själv är helt ointresserad av sport, kunde jag annars ha haft en utan att veta om det. I ett sista desperat försök skrev jag helt enkelt in ”hockey” i sökfunktionen. Den eftersökta matchen dök upp och kunde ses på min tv. Hur och var är lite oklart, eftersom jag inte hittade den på något annat sätt. Kanaler har slagits ihop och bytt namn, så jag inte fattar någonting. Kan jag se sånt som jag tycker att jag borde betala extra för, är det förstås positivt. Den allra största fördelen med dom program jag kan se så är att jag slipper reklamen. Den spolar jag i och för sig ändå förbi, men det är skönt att slippa fippla med det också.

1 kommentar: