fredag 20 oktober 2023

Blogg 20/10 2023.

 Min älskade särbo har författat en skrift som heter ”Jag VILL minnas Örby”. Det är där han är uppvuxen och han ville sälja in den till biblioteken i närområdet. Först fick han rådet att fylla i en blankett med önskemål om att biblioteken skulle ta in den. Killen som ansvarade för sånt hittade den då på min sida på Bokbörsen och köpte den via mig. Det störde honom att han fick gå till ett utlämningsställe och hämta den, så när han skulle köpa två exemplar till av särbon hade han lite specifika önskemål. Dom skulle skickas med företagspost, så han slapp hämta dom och fakturan skulle bifogas. Hos Bokbörsen fixar dom fakturan, så den bara är att skriva ut. Att göra det själva blev lite värre, men vi lyckades i alla fall tota ihop en, som till slut blev godkänd. Värre var det med företagspost, för det kunde man inte skicka som privatperson. När jag ringde Postnord för att be om hjälp tyckte jag, som heter Eva, att det var lite komiskt att gossen som svarade presenterade sig som Adam.

2 kommentarer:

  1. Jag vill passa på att tacka min älskade Eva för hjälpen med att lyssna på min berättelse, och föra över den till text! Utan hennes tålamod att försöka höra vad jag sa, och komma med goda råd och ändringar till det bättre, hade aldrig den lilla skriften blivit klar! Tack också till "Tryckpartners" för hjälp med tryckning och bindning!

    SvaraRadera