fredag 27 oktober 2023

Blogg 27/10 2023.

 När det blev aktuellt med höstens vaccinationer, blev jag lite tveksam när jag läste kommentarerna till en notis om det. Enligt dom som var emot kunde man till och med dö av vaccinationer. Inte behövdes dom heller. Bara man levde sunt så klarade immunförsvaret av att hålla en frisk. Man ska väl inte alltid lita på medierna, men jag har aldrig läst om någon som har dött av vaccin. Däremot om hyfsat många som har avlidit i sviterna av covid och såna som aldrig har blivit friska igen efter att ha smittats av det. Personligen är jag betydligt mera tveksam till dom mediciner jag tar. Blodtryckssänkande och statiner är för att minska risken för stroke och den tredje ska minska risken för återfall av bröstcancer. Ingen av dom är alltså mot någon sjukdom som jag har, men alla tre har gott om biverkningar. Dom ökar dessutom risken för att jag ska få andra sjukdomar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar