onsdag 25 oktober 2023

Blogg 25/10 2023.

 Jag läste på nätet att folk hade reagerat på att soppåsarna plötsligt doftade parfym. Någon som var insatt förklarade att det egentligen inte var meningen. Dom är gjorda av återvunnen plast. Vid något tillfälle hade den plasten varit så smutsig att man hade fått tillsätta ett medel för att få den ren. Från det medlet kom doften. Jag tänkte inte mer på det förrän jag plötsligt fick hem en av dessa rullar med soppåsar. Dom doftar helt ljuvligt och det är man ju inte riktigt van vid att det gör i sopskåpet. Jag skulle gärna ha det så för jämnan och när jag googlar inser jag att det inte är några som helst problem. Det finns soppåsar att köpa som doftar vanilj, ros, äpple, citrus, lavendel, havsbris, cappuccino eller choklad. Hade jag fattat det medan jag fortfarande köpte soppåsar hade jag nappat direkt. När man nu får dom gratis är jag för snål för att köpa. Jag får njuta av doften så länge rullen jag har fått nu varar.

1 kommentar: