måndag 16 oktober 2023

Blogg 16/10 2023.

 Det är sju år sedan jag köpte nya tallrikar. Om någon hade frågat mig kunde jag ha svurit på att alla var likadana, men när jag ställde två bredvid varandra nyligen såg det plötsligt ut som på bilden. Det visade sig vara ett par tallrikar till som saknade dom där ränderna. Jag funderade seriöst på om diskmaskinen kunde ha nött bort dom, men i så fall borde den väl knappast ha fått bort precis allt. Det troliga är väl att jag fick med mig två olika varianter från Kvantum, där jag köpte dom. En ambitiös och hjälpsam medlem av personalen slog in dom i papper åt mig, för att dom skulle klara cykelturen hem. Jag utgår från att hon inte heller kan ha noterat att dom är olika. Varken särbon eller någon annan som har ätit på dom har sagt något, så det är kanske inte bara jag som är ouppmärksam. Men att det tog många år innan jag upptäckte det! Hade jag inte ställt tallrikarna precis intill varandra kanske jag aldrig hade sett skillnaden.

2 kommentarer:

  1. Man brukar ju säga att "ränderna går aldrig ur", men det gäller kanske framför allt sebran? :-)

    SvaraRadera