torsdag 19 oktober 2023

Blogg 19/10 2023.

 Jag har ätit Scans varmkorv så länge jag kan minnas och därför ansett att det är så varmkorv ska smaka. Nu har dom enligt egen utsago bytt till ett nytt godare recept. Tyvärr håller jag inte med, för jag tycker inte alls att dom är goda längre. Inte verkar jag vara ensam om känslan heller. Tidigare ställde man ut en hel back med sån korv på Kvantum. Nu är det bara några få paket på en hylla. Jag får väl prova mig igenom dom andra märkena som finns och hoppas att något faller mig i smaken. När jag har köpt färdig ärtsoppa har det alltid varit Felix, medan särbon har föredragit Icas egen. Senast han hade köpt den ångrade han sig, för då fanns det inte en enda fläskbit i den. Nästa gång införskaffades således Felix ärtsoppa, men i den hade man glömt att koka ärterna. Dom var hårda att tugga på och det var inte alls vad vi hade tänkt oss. Jag har inga planer på att börja koka egen ärtsoppa, så vi får väl se hur vi löser det problemet.

4 kommentarer:

  1. "Ärtan pärtan piff - ärtan pärtan poff - nu är ärtan off"! Men vi får äta pannkaka en gång i veckan och det är inte fy skam! :-)

    SvaraRadera
  2. "Simlimaka kuckelikaka - hoppas pannkakan skall smaka" ! :-)

    SvaraRadera