måndag 2 oktober 2023

Blogg 2/10 2023.

 Så länge jag jobbade hade jag en hel lista med städuppdrag och extra pill som jag betade av under semestern, när jag hade tid. När jag nu är pensionär verkar jag ha anammat det jag har hört om att dom aldrig hinner någonting. Punkterna på min lista blir definitivt inte åtgärdade varje år. Hur långt det går mellan gångerna är svårt att avgöra, eftersom tiden går fortare ju äldre man blir. Häromdagen stoppade jag i alla fall mitt överkast i tvättmaskinen. För att ha någon koll framöver har jag börjat anteckna vilket datum jag fixar ett eller annat. Eftersom det inte stod någonting alls vid den posten, misstänker jag att överkastet inte har blivit tvättat sedan jag slutade jobba för fyra år sedan. Nåja, det blir ju knappast smutsigt när det ligger ovanpå sängen. Möjligen dammigt. Det var värre innan jag skaffade mitt härliga vitvaddstäcke. Då kröp jag ner under både täcke och överkast. Det sistnämnda hade en tendens att hamna på golvet, när jag for runt i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar