lördag 7 oktober 2023

Blogg 7/10 2023.

 Medan jag pratade med särbon i telefon fick jag syn på en rackarns stor insekt på ett fönster. Som väl var satt den på utsidan. Jag tänkte passa på att plåta den medan vi pratade, men det ville inte telefonen vara med på. Om jag tryckte på avtryckaren gick det bra, men att jag visslade brydde den sig inte ett skvatt om. Då heter den ändå Whistle kamera. När vi hade lagt på gick det bättre, så troligen fungerar inte dom båda funktionerna samtidigt.
Ju enklare saker och ting blir desto latare blir jag. När det gäller att legitimera mig på nätet tycker jag att det är mycket smidigare med bank-ID i själva datorn än att plocka fram telefonen. När datorn har kraschat blir jag tvungen att skaffa ett nytt ID. Det mest spännande då är att jag måste ha bank-ID för att kunna skaffa bank-ID. Jag undrar fortfarande hur man bar sig åt när man fixade det första, för det minns jag inte. När det väl är på plats är det intressantaste att man inte kan logga in på Nordeas webbplats med bank-ID på fil, fast det är dom som utfärdar det.

2 kommentarer:

  1. Låter i sanning krångligt; men som tur var gick det ju bra! Kram!

    SvaraRadera