tisdag 24 oktober 2023

Blogg 24/10 2023.

 När jag får en order på Bokbörsen behöver jag bara trycka på en knapp för att skriva ut fakturan. Nästa knapptryck innebär att jag bokar frakt och kan skriva ut Schenkers adresslapp. Nu verkar alla företag ha pippi på att förnya sig, så plötsligt såg inte den där lappen ut som tidigare. Utseendet lär väl inte ha så stor betydelse, men det stod bland annat ”Artikelinfo: Böcker” på den. Det låter förstås helt rimligt när man säljer på Bokbörsen, men där finns skivor också. Eftersom det var en sån jag skulle skicka kändes det lugnast att maila kundtjänst och kolla läget. Det faktum att det var lördag trodde jag skulle innebära att inlämningen av paketet skulle bli fördröjd, medan jag väntade på svar. Nu kom det vid åtta i lördags kväll, en tidpunkt då jag inte hade förväntat mig att dom jobbade. Det var dessutom ett mycket kort, exakt och lättbegripligt svar. Jag berättade vad det stod på adresslappen och frågade om det var någonting jag behövde bry mig om. Svaret jag fick var ”Nej det behöver du inte.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar